Barbie – ikona stila

Brend Barbie - nasi partneri.

 

Barbie, ili kako je mi znamo Barbika, je modna lutka koju je proizvela američka kompanija Matel još 1959. godine.

 

Rut Handler, kreatorka Barbike, želela je da napravi lutku za devojčice koja bi im dozvolila više kreativnosti u igranju nego što su tadašnje lutke dozvoljavale. Barbika je dobila ime po Rutinoj ćerki Barbari, a sada se devojčice širom sveta na mnogo dublji način poistovećuju sa njom.

 

 

Kratka istorija i početak Barbie lutke

 

Pre 1959. godine, devojčice su imale prilično ograničen izbor lutaka s kojim bi mogle da se igraju. U godinama snažne vladavine patrijarhata, devojčice su se najviše igrale lutkama koje su pravljene po liku bebe i poenta igre je bila da se devojčice staraju o njoj.

 

Tako su devojčice od malena naletele na očekivanje da je jedina stvar koja bi mogla da ih interesuje to da budu mame.

 

S druge strane, deca generalno vole da se igraju oponašajući glavne junake serija i crtanih filmova, ali i svoje porodice. Kroz takvu mimiku, deca se povezuju sa svojim omiljenim junacima na drugačiji način nego kada bi ih samo posmatrali, i uče da idu njihovim koracima.

 

U jednom momentu, na tržištu se pojavljuje lutka koja ni malo ne liči na bebu – ona je odrasla žena. I to žena koja je pisac, pilot, predsednik, pevačica, naučnik...

 

Ova inovativna igračka, dala je devojčicama novu perspektivu kako na svet mašte, tako i na pravi svet.

 

Matel je trenutno u smislu prihoda druga najveća kompanija za proizvodnju igračaka na svetu, a od prvog mesta deli ga samo Lego. Najveći hit koji je Matel ikada izbacio jeste upravo Barbie, a za njim i Hot Wheels.

 

 

Barbie - osnovna ideja

 

Pojavom prve Barbike, devojčice širom sveta dobile su mogućnost da kroz igru mogu da zamisle da se bave bilo čime što požele. Rut Handler jer posmatrala svoju ćerku Barbaru kako se igra sa lutkicama od papira i pomislila kako bi joj trodimenzionalna lutka mnogo više prijala. Rutin muž, vlasnik najveće američke kompanije igračaka – Matel, odmah je prionuo na posao. Kroz nekoliko godina, Barbara, a i milioni drugih malih devojčica, dobile su priliku da kroz Barbiku budu šta god požele.

 

Čitava filozofija iza Barbike, kako kaže Rut, je bila upravo to – da devojčice mogu biti šta god požele. Zbog toga je Barbika postala, a i ostala, najpopularnija lutka na svetu.

 

Barbie lutka.

 

 

Barbie lutke - vrste

 

Barbika je prijateljica, uzor, model. Pošto znamo da deca obožavaju igru imitacije, nije ni čudo što je Barbika doživela toliko prihvatanje od strane dece iz celog sveta – sva deca maštaju o najinteresantnijim podvizima, a kroz Barbiku, oni to i mogu.


Barbike dolaze uz mnogo dodataka, poput specijalnih odela za specifične poslove, igračke kućnih ljubimaca poput Barbie sa ljubimcem, kuhinje i slično.


Uz neverovatne kombinacije, Barbie može biti šta god poželi, a može predstavljati čitav Barbie svet u jednom, poput seta Barbie kućica sa galerijom i lutkom.


Prvenstveno, Barbika je počela kao modna lutka i glavni dodaci su se fokusirali na široki spektar odeće i obuće, a zatim je Matel prešao i na proizvodnju većih komada poput čitave Barbie kuće.


Barbie igračke su među najpopularnijim igračkama kod dece još od kad je brend nastao, upravo zbog toliko uloženog truda u kreaciju same lutke, njenih dodataka, ali i marketinga oko nje.


U ponudi se može naći mnoštvo proizvoda sa obeležjem Barbie, poput seta kegli Barbie, ali, s obzirom na popularnost brenda, dovoljna je samo prepoznatljiva roze boja i proizvod je odmah na vrhu liste za kupovinu.


Od kasnih 1980-ih, brend Barbie je uspeo da se proširi sa same proizvodnje igračke na proizvodnju Barbie video igrica, crtanih i animiranih filmova. Prvi Barbie film „Barbie and the Rockers: Out of This World“ izašao je 1987. godine, nakon čega je profit prodavanja Barbike značajno porastao i Matel je počeo još više da ulaže u kvalitet same igračke.

 

Barbie decija kucica za igracke.

 

 

Barbie - lutke za ceo svet

 

Jedan od većih uspeha brenda Barbie jeste upravo razbijanje tradicionalnih stereotipa o rodu. Dečaci mogu, igrajući se različitim Barbie setovima, razumeti da nema ograničenja u izboru igračaka, profesija i interesa na osnovu pola. Čak je i u originalnoj priči Barbike drugi glavni junak Ken, njen najbolji drug, koji se priključuje avanturama i zajedno sa Barbi prolazi kroz razne pustolovine.

 

Pre svega, igranjem sa lutkama koje su nalik ljudima, deca se uče razvitku empatije i saosećanja, ali i mnogih drugih bitnih karakteristika socijalnog bića. Kroz ovakvu igru, i dečaci i devojčice se mogu lakše povezati sa svojim drugarima u misterioznom putovanju kroz svet mašte na putu odrastanja.

 

Neodoljivosti Barbie brenda nije odoleo ni Vrabac, stoga potražite u našem asortimanu sjajne Barbie setove za dane pune igre i maštanja.